Fiszki normalizujące emocje




Fiszki mogą być wykorzystane w dziecięcej psychoedukacji emocji, zwłaszcza wtedy, kiedy zależy nam na znormalizowaniu pojawiania się takich emocji jak lęk, smutek, złość, poczucie winy. Wiele dzieci blokuje dostęp do odczuwania i mówienia o tych emocjach. Na pierwszych etapach pracy warto więc stale normalizować odczuwanie wszystkich emocji, najlepiej odnosząc się do metafor zaczerpniętych z życia dziecka (np. Nasze emocje są jak różnokolorowe kredki. Możemy czuć różne emocje, tak jak możemy malować kredkami o różnych kolorach). Fiszki świetnie sprawdzają się w pracy z dziećmi z zaburzeniami psychosomatycznymi, gdzie rozpoznawanie, werbalizacja i normalizacja emocji to podstawowe „instrumenty” nadające ton  dalszej pracy. Z fiszek możecie korzystać zawsze i wszędzie, np. tworząc rysunki z klasyfikacją emocji (emocje – kolorowe kwiaty, emocje – kolorowe kredki, itp.) lub dając je dziecku jako „przypominajkę” na podsumowanie sesji.

Szablon z fiszkami, z których korzystam, możecie znaleźć tutaj Owocnej pracy! :)  

Komentarze

  1. Nie wiedziałam, że fiszki, oprócz do nauki słówek z języków obcych, można wykorzystać w ten sposób, aby poradzić sobie z emocjami dziecka. Naprawdę świetne zastosowanie! W każdym razie dobry to też sposób na przekaz najważniejszych informacji w grupie podczas szkolenia. Warszawa to miasto, z którym od kilku lat jestem już związana i sprawia mi wiele radości nauczanie ludzi. Może też wykorzystam w jakiś inny sposób fiszki? Dobra inspiracja dla osób kreatywnych ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów w rozwoju bloga! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz